Тема: Як впізнати осінь?
Очікувані результати: З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство Обговорює сюжетно-рольову гру, у якій брав участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило). Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось).Ділиться своїми почуттями та емоціями від почутого й побаченого. Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання на ім’я до іншої особи, ввічливі слова . досліджує походження слів вересень, жовтень, листопад. Утворює числа 2-3 прилічуванням одиниці до попереднього і відлічуванням одиниці від наступного до нього числа . Співвідносить кількість об’єктів навколишнього середовища з відповідним натуральним числом .Порівнює числа в межах 3. Розпізнає геометричні фігури (в т.ч. трикутник). Створює моделі трикутника з підручного матеріалу . Використовує зібрані (наявні) дані для спілкування щодо досліджуваної проблеми. Співвідносить зображення / описи об’єктів та явищ живої і неживої природи з відомими йому / їй із довкілля або інших джерел об’єктами та явищами . Проводить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди . Розпізнає осінні зміни в неживій та живій природі .
Не завдає шкоди рослинам під час спостереження. Дотримується правил безпечної поведінки під час екскурсії . Описує об’єкти природи своєї місцевості за певними ознаками . Аналізує явища живої і неживої природи восени.
Ранкова зустріч
Вправа «Емоційне налаштування»
- У мене зараз гарний настрій, ось такий:
- А у вас? Намалюйте свій настрій. Діти малюють свій настрій на листях-шаблонах
• У кого з вас гарний настрій, покажіть.
• Я хочу, щоб такий настрій у вас залишався до кінця дня. А у інших ,сподіваюсь , до кінця заняття настрій зміниться і ми з вами знову розмалюємо ще листочки
Привітання-руханка
Станьте в колону по двоє, усміхніться один одному, візьміться за руки. Уявіть, що ми всі осінні листочки. Подув вітер. І наші листочки по черзі пливуть за течію по річечці. І не забуваємо вітатися один з одним називаючи ім’я з права на ліво.
Обговорення інформації (крісло автора)
• Які пори року ви знаєте?
• А яка пора року зараз? (Осінь)
Саша M.
Які почуття викликає у вас це слово?(створення асоціативного куща)
• що трапилось з вами на початку осені? Так, дійсно, ви прийшли до першого класу. Ви навчилися багатьом цікави речам. А що трапилось за цей час у природі?
• А які місяців у цій порі року?
• А які назви у цих місяців?
• Як ви вважаєте, чому місяці мають таку назву?
Ознайомлення з новинами
Щоб дізнатися про що сьогодні буде наш урок, потрібно розгадати загадку, яку підгодувала дівчинка у якої найпершої день народження восени.
Аліна:
Є у літечка сестричка –
У косі червона стрічка.
Коси, наче злото чисте,
І калинове намисто.
А спідничка в неї - з листя.
Різноколірна, барвиста.
(Осінь).
Наше заняття буде цікавим, кольоровим та пізнавальним. Сьогодні Осінь познайомиться з нами . вона багата на дарунки та теплі кольори, що прикрашають все довкола.
Спочатку прослухаймо прогноз погоди , його розкаже нам Назарій, він народився 4 листопада
Сьогодні___________число
Місяць _________________
День тижня_____________
Погода за вікном така_____________________________
Діти, скажіть будь-ласка, чи погода може бути ознакою зміни пори року?
Гра – перевтілення «Осінні листочки».
Руханка.
Ми- листочки, ми листочки,
Ми –осінні листочки.
Ми на гілочках сиділи, дмухнув вітер- полетіли.
Всі листочки полетіли
І на землю тихо сіли.
Групова робота
Гра «Впізнай листя на дотик».
(із заплющеними очима обмацати листок, проаналізувати особливості його форми та характер поверхні і визначити назву дерева.)
Гра «Фотограф».
Коли, на вашу думку, політ осіннього листя стає схожим на танок?
Придивіться, як легко злітає з дерева лист, плавно гойдаючись у повітрі від найменшого подиху вітру.
Спробуйте повторити його рух, придумайте танок осіннього листя
Хід заняття
Сьогодні у нас навчальний пікнік у шкільному саду. Але їсти ми набудемо, ми будемо поглинати нові знання. Щоб не трапилося з нами лиха, ми зараз тихенько повторимо правила поведінки на екскурсії.
ПРАВИЛА ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ПРОГУЛЯНКИ
В ПАРКУ, ЛІСІ ЧИ ПОБЛИЗУ ВОДОЙМ (Mалюнки)
1. Не користуйтеся відкритим вогнищем там, де є суха трава.
2 . Далеко не відходьте від вчителя
4. У лісі чи у парку ходіть вкрай обережно, щоб не наступити на змію.
5. Ноги повинні бути повністю закритими й у взутті.
6. Не залазити на дерева й не хитатися на гілках, що звисають.
7. Ходити біля самої водойми вкрай обережно, щоб не зісковзнути у воду.
Ми з вами на хвилинку зупинимось і поспостерігаємо, чи все як завжди? Можливо щось виглядає не так? Чому?
Хвилинка спостережень «що нас оточує »
А тепер приступаймо до наших страв.
«поетична страва»
Проблемне питання
Прослухайте віршик про осінній парк, подумайте, чи дійсно мова йде про осінь? Чи відбуваються якісь зміни у природі?
Слухання літературного твору
- ОСІННІЙ ПАРК
Вже побагряніло
Листячко на клені,
Але на вербиці
Ще воно зелене.
На каштані листя
З жовтою каймою.
Йду осіннім парком
Тихою ходою.
Таких фарб немає
Влітку, ні зимою.
Недаремно осінь
Зветься золотою.
- О. Війтик-Ющук
- Як ви вважаєте, про що цей вірш?
- Які емоції він у вас викликає?
- Чому осінь називають золотою?
«математичний салат»
- Так, тому що листочки жовтіють, а хто хоче зіграти у гру з листочками? Всі можуть в неї зіграти, для цього якомога швидше необхідно зібрати по три опалі листочки.
- Тепер всі хлопчики віддають по одному листочку дівчатам
- Скільки листочків залишилось у хлопчиків?
- Скільки стало у дівчат?
- Тепер дівчата повинні віддати хлопчика стільки листочків, щоб у кожної залишилося по одному листочку.
- Тепер станьте у пари хлопчик-дівчинка, у кого більше листочків? Чому?
- Хто відповість, на яку геометричну фігуру схожі ці листочки?
«фізкультурна канапка» ( відео)
« геометрична закуска»
- Не тільки листочки приносить нам щедра осінь. Що нами дарує природа восени?
Так, овочі теж можуть бути схожими з певними геометричними фігурами, розгляньте малюнки.
Що на них зображено? На що ці плоди схожі?
« Осінній десерт»
Наша осінь забула ознаки своїх місяців, тож давайте розділимось на 3 групи і допоможемо осені зрозуміти де який місяць. А розділимось ми за допомогою осінніх місяців. Ви обираєте фото яке найбільш підходить до вашого місяця, обов’язково обговоріть ваш вибір з групою. виберіть одного учня , який від імені вашої групи розповість, чому ви обрали дане фото.
1 група – вересень
2 група –жовтень
3 група- листопад
Підсумок заняття
А зараз пограймо у гру «Вибір листочка». Станемо в коло.
Ми знаємо, що восени листя з дерев опадає, сьогодні воно не просто так буде летіти а буде опадати на когось із вас. Тож на кого листочок упаде, той і дасть нам відповідь на наше питання « як впізнати осінь?» (4-5 дітей)
Комментариев нет:
Отправить комментарий